IA Opis efektów kształcenia dla kierunku Architektura
2016-08-16 2016-08-16 10:41IA Opis efektów kształcenia dla kierunku Architektura
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu
Instytut Architektury |
Nazwa kierunku studiów: Architektura | |
Poziom kształcenia: studia I stopnia | ||
Profil kształcenia: ogólnoakademicki |
Matryca kierunkowych efektów kształcenia
symbol | KIERUNKOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA | odniesienie do
efektów obszarowych |
odniesienie do standardów
Dz.U. Nr 207 |
WIEDZA | |||
K1A-W1 | Zna niezbędne w projektowaniu architektoniczno-urbanistycznym elementy algebry i analizy, geometrii analitycznej oraz logiki matematycznej. | T1A_W01 | A-1 |
K1A-W2 | Zna zasady tworzenia aksonometrii i perspektywy, zna metody odwzorowania i restytucji elementów przestrzeni. | T1A_W01 | A-2 |
K1A-W3 | Ma niezbędną w projektowaniu architektonicznym wiedzę w zakresie fizyki budowli (zna własności cieplno-wilgotnościowe przegród budowlanych, podstawowe zjawiska dotyczące oświetlenia oraz akustyki). | T1A_W01
T1A_W02 |
A-3 |
K1A-W4 | Ma podstawową wiedzę w zakresie mechaniki budowli. Zna metody analizy płaskich układów statycznie wyznaczalnych, metody graficznego i analitycznego wyznaczania sił ma podstawowe wiadomości w zakresie wytrzymałości materiałów i konstrukcji. | T1A_W01
T1A_W02 |
A-4 |
K1A-W5 | Zna zasady ergonomii. | T1A_W03
T1A_W04 T1A_W08 |
Inne wymagania
3. |
K1A-W6 | Zna podstawowe zasady projektowania architektonicznego, potrafi wymienić elementy kompozycji architektonicznej. | T1A_W03
T1A_W04 |
B-1
B-2 |
K1A-W7 | Zna podstawowe zasady projektowania urbanistycznego, potrafi wymienić podstawowe elementy kompozycji urbanistycznej. | T1A_W03
T1A_W04 |
B-1
B-2 |
K1A-W8 | Ma wiedzę z zakresu planowania przestrzennego niezbędną dla architekta / urbanisty. | T1A_W03 | B-2 |
K1A-W9 | Ma podstawową wiedzę w zakresie historii architektury i urbanistyki powszechnej i polskiej. Zna podstawowe kierunki rozwojowe architektury współczesnej. | T1A_W03
T1A_W04 T1A_W05 A1_W11* A1_W12* |
B-3
Inne wymagania 2. |
K1A-W10 | Zna zasady tworzenia rysunków i opisów technicznych. Zna rodzaje i właściwości i zakresy stosowania materiałów budowlanych. Ma niezbędną wiedzę na temat współczesnych technologii budowlanych. | T1A_W02
T1A_W06 T1A_W07 |
B-4 |
K1A-W11 | Zna niezbędne w projektowaniu architektonicznym zasady projektowania konstrukcji budowlanych. | T1A_W02
T1A_W06 |
B-5 |
K1A-W12 | Ma wiedzę na temat podstawowych systemów instalacji budowlanych, rozumie ich wpływ na architekturę obiektu. | T1A_W02
T1A_W06 |
B-6 |
K1A-W13 | Zna zasady kompozycji plastycznej i podstawowe techniki warsztatowe przydatne w opracowaniu i prezentacji projektu architektonicznego. | T1A_W01
T1A_W02 A1_W10* |
B-7
Inne wymagania 2. |
K1A-W14 | Ma niezbędną wiedzę na temat uwarunkowań społecznych, organizacyjnych i prawnych działalności architektów i urbanistów. | T1A_W08
T1A_W09 T1A_W10 T1A_W11 |
B-8
B-9 B-10 |
K1A-W15 | Posiada podstawową wiedzę na temat cyklu życia materiałów budowlanych i obiektów | T1A_W06 | |
K1A-W16 | Posiada wiedzę dotyczącą zagadnień etycznych i ochrony własności intelektualnej w praktyce projektowej | T1A_W08
T1A_W09 T1A_W10 |
B-11
Inne wymagania 3. |
K1A-W17 | Zna podstawowe techniki informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji oraz prezentacji wyników | T1A_W07 | Inne wymagania
1. |
K1A-W18 | Zna słownictwo i gramatykę w języku obcym w zakresie wiedzy ogólnej i dziedziny, którą studiuje | T1A_W01
T1A_W08 |
Inne wymagania
1. |
K1A-W19 | Posiada podstawową wiedzę z dziedziny nauk o zdrowiu i kultury fizycznej | T1A_W08 | Inne wymagania
1. |
UMIEJĘTNOŚCI | |||
K1A-U1 | Potrafi stosować podstawowe metody matematyczne w projektowaniu architektonicznym. | T1A_U09 | A-1 |
K1A-U2 | Potrafi konstruować i wizualizować obiekty architektoniczne z wykorzystaniem podstawowych zasad geometrii wykreślnej. | T1A_U09
T1A_U15 |
A-2 |
K1A-U3 | Umie uwzględnić podstawowe wymagania cieplno-wilgotnościowe, akustyczne i dotyczące oświetlenia w projekcie architektonicznym. | T1A_U09
T1A_U10 T1A_U08 T1A_U13 T1A_U16 |
A-3 |
K1A-U4 | Umie zidentyfikować naprężenia występujące w elementach układu konstrukcyjnego budynku, potrafi przedstawić schemat statyczny prostego układu konstrukcyjnego prostego obiektu architektonicznego. | T1A_U08
T1A_U09 T1A_U10 |
A-4 |
K1A-U5 | Potrafi zaprojektować obiekt architektoniczny o małym stopniu złożoności. | T1A_U01
T1A_U04 T1A_U05 T1A_U08 T1A_U10 T1A_U14 T1A_U15 T1A_U16 |
B-1
B-2 B-3 |
K1A-U6 | Potrafi zaprojektować zespół urbanistyczny o małym stopniu złożoności. | T1A_U01
T1A_U04 T1A_U05 T1A_U08 T1A_U14 T1A_U15 T1A_U16 |
B-2
B-3 |
K1A-U7 | Potrafi przygotować i przedstawić krytyczną analizę obiektu architektonicznego / urbanistycznego. | T1A_U01
T1A_U03 T1A_U04 T1A_U08 T1A_U10 T1A_U13 T1A_U15 |
B-1
B-3 Inne wymagania 2. |
K1A-U8 | Umie przygotować dokumentację architektoniczno-budowlaną prostego obiektu architektonicznego. | T1A_U07
T1A_U14 T1A_U15 |
B-1
B-2 B-4 B-5 B-7 B-10 |
K1A-U9 | Potrafi dobrać system konstrukcyjny do prostego rozwiązania architektonicznego. | T1A_U10 | A-4 |
K1A-U10 | Potrafi stosować systemy i rozwiązania energooszczędne w projektowaniu architektonicznym. | T1A_U10
T1A_U13 T1A_U14 |
A-3
B-1 B-2 B-4 B-6 B-9 B-10 |
K1A-U11 | Posługuje się podstawowym warsztatem plastycznym w tworzeniu i prezentacji projektu. | T1A_U02
A1_U15* A1_U16* |
B-7 |
K1A-U12 | Rozumie wpływ czynników ekonomicznych na projektowanie architektoniczne/urbanistyczne. | T1A_U12 | B-8 |
K1A-U13 | Potrafi wymienić podstawowe zasady organizacji procesu inwestycyjnego, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa. | T1A_U11 | B-9 |
K1A-U14 | Rozumie konieczność uwzględnienia przepisów w zakresie prawa budowlanego w projektowaniu. | T1A_U11 | B-10 |
K1A-U15 | Potrafi stosować materiały budowlane i technologie stosowanie do uwarunkowań środowiskowych, formy i funkcji obiektu | T1A_U13
T1A_U15 T1A_U16 |
B-1
B-2 B-4 B-6 |
K1A-U16 | Uwzględnia w projektowaniu wzajemne zależności między kreowaną przestrzenią użytkową a jej otoczeniem | T1A_U10
T1A_U13 |
B-1
B-2 B-3 B-7 B-10 Inne wymagania 2. |
K1A-U17 | Potrafi pozyskiwać, gromadzić i analizować informacje oraz formułować na ich podstawie wytyczne projektowe | T1A_U08
T1A_U09 T1A_U10 T1A_U13 T1A_U15 |
A-1
B-1 B-2 B-3 B-9 B-10 Inne wymagania 1. |
K1A-U18 | Rozumie potrzebę uwzględnienia czynników społecznych w projektowaniu | T1A_U10 | B-11 |
K1A-U19 | Ma umiejętności z zakresu technik komputerowych na poziomie wystarczającym do uzyskania Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych | T1A_U02
T1A_U07 |
B-1
B-7 Inne wymagania 1. |
K1A-U20 | Zna język obcy na poziomie B2 | T1A_U01
T1A_U03 T1A_U04 T1A_U06 |
Inne wymagania
1. |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE | |||
K1A-K1 | Potrafi pracować w zespole; pełnić różne role w zależności od typu zadania projektowego. | T1A_K01
T1A_K03 T1A_K06 |
B-1
B-2 B-4 B-9 Praktyki zawodowe |
K1A-K2 | Rozumie strukturę zadania projektowego, które wykonuje, potrafi zebrać niezbędne dane do projektu oraz sformułować plan jego realizacji | T1A_K04 | B-1
B-2 B-8 B-9 Praktyki zawodowe |
K1A-K3 | W praktyce projektowej uwzględnia pozatechniczne aspekty i skutki działalności architekta i urbanisty. | T1A_K02 | B-1
B-2 Inne wymagania 2. |
K1A-K4 | Ma świadomość roli społecznej absolwenta kierunku architektura. W działalności projektowej kieruje się zasadami etyki zawodowej. | T1A_K01
T1A_K03 T1A_K07 |
B-1
B-2 B-3 B-4 B-6 B-8 B-10 B-11 Inne wymagania 2. |
K1A-K5 | Identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu w każdej fazie procesu inwestycyjnego | T1A_K05 |
K1A-K6 | Stosuje zasadę uczenia się przez całe życie. | T1A_K01 | B-1
B-2 B-10 Inne wymagania 2. |
K1A-K7 | Jest przygotowany do współzawodnictwa w warunkach wolnej konkurencji | T1A_K06 | B-8
B-9 B-10 |
K1A-K8 | W praktyce projektowej kieruje się zasadą poszanowania dziedzictwa kulturowego i środowiska naturalnego. | T1A_K02 | B-1
B-2 B-3 B-7 B-11 Inne wymagania 2. |
K1A-K9 | Rozumie potrzebę dbałości o zachowanie sprawności fizycznej | T1A_K02 | Inne wymagania
1. |