Edukacja jutra – bezpieczeństwo, motywacja i personalizacja
2019-10-10 2019-10-10 12:51Edukacja jutra – bezpieczeństwo, motywacja i personalizacja
Edukacja jutra – bezpieczeństwo, motywacja i personalizacja
[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″ fb_built=”1″ _i=”0″ _address=”0″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” _i=”0″ _address=”0.0″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” _i=”0″ _address=”0.0.0″ custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.29.3″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” hover_enabled=”0″ _i=”0″ _address=”0.0.0.0″]
Międzynarodowa konferencja naukowo – dydaktyczna pn. Edukacja jutra –bezpieczeństwo, motywacja i personalizacja odbyła się 2 października 2019 r.
w PWSZ w Raciborzu. Jej organizatorem był Instytut Studiów Edukacyjnych, Koło Naukowe Pedagogów, a współorganizatorem Miasto Racibórz oraz Pedagogicka fakulta Prešovskej univerzity v Prešove.
Konferencja była częścią Międzynarodowego Obozu Studenckich Kół Naukowych – projektu badawczego pn. Szkoła przyszłości. Uczestniczyli w niej członkowie kół naukowych ze Słowacji (Prešov, Uniwersytet Preszowski) oraz z Polski (Opole, Uniwersytet Opolski, PWSZ Raciborzu – Koło Naukowe Pedagogów, Studenckie Koło Naukowe Pedagogiki Empirycznej, Koło Naukowe Resocjalizacja) oraz dyrektorzy i nauczyciele raciborskich szkół podstawowych, dyrektorzy instytutów PWSZ, nauczyciele akademiccy i zaproszeni goście.
Słowo wstępne wygłosili: JM Rektor PWSZ w Raciborzu – dr hab. inż. arch. Ewa Stachura, prof. uczelni oraz Prezydent Raciborza – Dariusz Polowy. W konferencji uczestniczył także wiceprezydent Raciborza – Michał Fita oraz członkowie Rady Uczelni.
Konferencja składała się z dwóch części: teoretycznej i warsztatowej.
Program Konferencji
Celem konferencji było:
- Szerokie forum dyskusyjne oraz wymiana doświadczeń i badań związanych ze stanem, a także przyszłością działań w zakresie potrzeby edukacji zmierzającej do wspierania rozwoju dzieci i młodzieży.
- Zwrócenie uwagi na znaczącą rolę środowiska edukacyjnego w kreowaniu sytuacji dydaktyczno – wychowawczych sprzyjających bezpieczeństwu i personalizacji procesu kształcenia, rozbudzaniu motywacji wewnętrznej uczniów do podejmowania działań.
- Propagowanie kultury innowacyjności wśród studentów i nauczycieli, doskonalenie ich kompetencji dydaktycznych niezbędnych we współczesnej edukacji dzieci i młodzieży, zgodnych z nową podstawą programową.
- Postrzeganie środowiska akademickiego i uczelni jako miejsca naukowego oglądu rzeczywistości.
- Integrowanie lokalnej społeczności wokół ośrodka akademickiego
– przez stworzenie warunków do prowadzenia zorganizowanych konferencji naukowo – dydaktycznych, warsztatów, a także do wsparcia działalności
i podwyższenia jakości prowadzonych przez szkoły zajęć dydaktyczno – wychowawczych. - Realizowanie międzynarodowego projektu badawczego.
- Popularyzowanie nauki.
- Umożliwienie studentom weryfikacji koncepcji teoretycznych w rzeczywistości edukacyjnej.
[/et_pb_text][et_pb_gallery gallery_ids=”22454,22453,22452,22451,22450,22449,22448,22447,22446,22445,22444,22443,22442,22441,22440,22439,22438,22437,22436,22435,22434,22433,22432″ posts_number=”50″ show_title_and_caption=”off” show_pagination=”off” _builder_version=”3.29.3″ _i=”1″ _address=”0.0.0.1″][/et_pb_gallery][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]