Uczestnictwo dr. inż. Damiana Kurzydyma w XI Międzynarodowym Kongresie Silników Spalinowych
2025-07-21 2025-07-21 7:27Uczestnictwo dr. inż. Damiana Kurzydyma w XI Międzynarodowym Kongresie Silników Spalinowych

Uczestnictwo dr. inż. Damiana Kurzydyma w XI Międzynarodowym Kongresie Silników Spalinowych
W dniach 23-25 czerwca 2025, wykładowca z Instytutu Techniki Pan dr inż. Damian Kurzydym, uczestniczył w XI Międzynarodowym Kongresie Silników Spalinowych, który odbył się na Wydziale Transportu i Inżynierii Lotniczej Politechniki Śląskiej w Katowicach pod opieką PTNSS (Polskie Towarzyszko Naukowe Silników Spalinowych). Kongres odbył się pod hasłem:
„Silniki Spalinowe 2025: Adaptacja i Innowacja w Obliczu Zmieniających się Norm„.
Kongres był skierowany dla światowych liderów nauki i przemysłu, aby wspólnie dyskutować o przyszłości silników spalinowych w kontekście rosnących wymagań środowiskowych oraz zmieniających się przepisów technicznych. Skupiono się na innowacjach, adaptacjach technologicznych oraz strategiach, które kształtują przyszłość branży.
Program Kongresu obejmował serię prelekcji, paneli dyskusyjnych oraz sesji posterowych z udziałem renomowanych ekspertów.
Tematyka XI Kongresu obejmowała nowe osiągnięcia w dziedzinie konstrukcji, badań i produkcji silników spalinowych, hybrydowych i elektrycznych zespołów napędowych, materiałów eksploatacyjnych, a także zagadnienia ekologii.
Główne tematy Kongresu:
- procesy spalania w silnikach
- badanie silników i modelowanie procesów zachodzących w silnikach
- paliwa i smary, trybologia silników
- nowe rozwiązania silników i ich podzespołów
- pomiary i kontrola emisji
- hybrydowe i elektryczne zespoły napędowe
- zrównoważony rozwój i światowe trendy w technologii układów napędowych.
Nasz wykładowca zaprezentował rezultaty swoich ostatnich badań pt. „Comparative study of aftermarket and OEM DPFs for Periodic Technical Inspections (PTI) compliance with new PN emission limits”, które przeprowadził w firmie Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o. o.
Z przeprowadzonych badań został opracowany artykuł naukowy, który obecnie jest w procesie recenzji i najprawdopodobniej ukaże się w kolejnym kwartalniku (3/2025 vol. 202) czasopisma „Combustion Engines” (https://www.combustion-engines.eu/).