Aktualności

Studenci Filologii – języka czeskiego w Pradze

RemasterDirector_5122f8b34

<strong>Studenci Filologii – języka czeskiego w Pradze</strong>

W dniach 19-20 grudnia 2022 r. studenci Filologii – języka czeskiego, i zarazem członkowie Studenckiego Naukowego Koła Bohemistów, wybrali się do Pragi. Organizatorką wyjazdu była dr Justyna Pietrzykowska. Celem wycieczki było zapoznanie się z historią Czech, kulturą i wykorzystanie, a także poszerzenie zdobytych na zajęciach z praktycznej nauki języka czeskiego, umiejętności językowych.

Świąteczna wizyta w Pradze

W trakcie dwudniowego pobytu zwiedziliśmy mnóstwo ciekawych miejsc, m.in. Muzeum Narodowe, w którym mieści się wiele ekspozycji. Obiekt w swoich zbiorach gromadzi ślady materialnego dziedzictwa kulturowego z dzisiejszych terenów Czech, ale nie brakuje też zabytków z dalekich zakątków świata. Oglądnęliśmy także wystawy czasowe oraz wjechaliśmy na szczyt budynku, na kopułę, skąd rozciąga się piękny widok na miasto. Wieczorem udaliśmy się do Teatru Narodowego na przedstawienie „Duma i uprzedzenie”.

Spotkanie z czeską kulturą

W trakcie wycieczki zobaczyliśmy też najstarszą część Uniwersytetu Karola, Wydział Filologiczny praskiego Uniwersytetu, mieszczący się na Náměstí Jana Palacha, Staroměstské náměstí ze słynnym zegarem astronomicznym Orlojem, gotyckim kościołem Najświętszej Marii Panny przed Tynem, pomnikiem Jana Husa i ratuszem. Zachwycaliśmy się Placem Wacława, Teatrem Narodowym, Teatrem Stanów, słynnym Mostem Karola, czy kompleksem zamkowym Hradczany oraz Klementinum – Biblioteką Narodową. Spędziliśmy również czas w Galerii Narodowej, gdzie mieliśmy możliwość zapoznać się z dziełami słynnych malarzy i rzeźbiarzy (nie tylko czeskich).

Nie mogło nas też zabraknąć na świątecznym jarmarku

Po intensywnym zwiedzaniu spędziliśmy zimowy wieczór w hospodzie, delektując się czeskimi potrawami i napojami. Pobyt w Pradze zaliczamy do bardzo udanych! Mogliśmy nie tylko podszkolić swoje umiejętności językowe, ale także „dotknąć” historii i zobaczyć na własne oczy pamiątki magicznej stolicy Czech. Kolejny wyjazd planujemy na wiosnę.